Tα δημοσιευμένα άρθρα εκφράζουν τις προσωπικές θέσεις και αντιλήψεις των συντακτών τους και δεν αποτελούν την επίσημη θέση του παρόντος Ιστολογίου.
Δημοσιεύματα με απρεπείς λέξεις ή εκφράσεις δεν δημοσιεύονται και ανάλογα σχόλια διαγράφονται χωρίς την παραμικρή πρόθεση λογοκρισίας.



Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

ΣΤΙΣ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 1944 ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟ ΠΙΕΡΙΑΣ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΔΩΣΙΛΟΓΩΝ - ΕΛΛΗΝΩΝ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ ΝΑΖΙ

Τα «βαποράκια» του αντικομουνιστικού οχετού στην Πιερία, έβαλαν μπροστά την μονταζιέρα, και για άλλη μια φορά θέλουν να σκυλέψουν πάνω στην ιστορία, αθωώνοντας τον δωσιλογισμό και... όλους αυτούς που την περίοδο 1941 – 44 συνεργάστηκαν με τους κατακτητές της πατρίδας.

Πολιτικοί απόγονοι των ταγματασφαλιτών και δωσίλογων, ποντάροντας στην ιστορική λήθη και σε πολλές των περιπτώσεων στην αμάθεια ή ημιμάθεια, διαστρεβλώνουν – παραποιούν γεγονότα, όπως αυτά που έλαβαν χώρα στο χωριό Κούκος Πιερίας στις 18 Οκτωβρίου του 1944.

Το χωριό Κούκος εκείνη την εποχή είχε μετατραπεί σε κέντρο δωσίλογων, από ανθρώπους που συνεργάστηκαν και εξοπλίστηκαν από τους Γερμανούς ναζί, για να σκορπούν φόβο και να καταδυναστεύουν τον λαό της περιοχής.

Επικεφαλής αυτών των ομάδων δωσιλόγων ήταν ο ακραιφνής αντικομμουνιστήςΚυριάκος Παπαδόπουλος (Κισαμπατζάκ),όπου με την βοήθεια των Γερμανών ναζί, είχε συγκροτήσει την ένοπλη οργάνωση ΕΕΣ (Εθνικός Ελληνικός Στρατός) που εκπαίδευσε ο Γερμανός υπολοχαγός Φρανς Κραουτσμπέργκερ.

Αυτή την αντιπατριωτική, φιλοναζιστικήστάση και δράσηθέλουν να νομιμοποιήσουνσήμερα, πλαστογράφοι της ιστορίας, που κάνουν το μαύρο, άσπρο, όπου με ψεύδη θέλουν να προσδώσουν «εθνικά» - «πατριωτικά» χαρακτηριστικά στις δωσίλογες αυτές ομάδες, συκοφαντώντας και σπιλώνοντας παράλληλα την μαζική αντιστασιακή δράση του οργανωμένου λαού μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ – ΕΛΑΣ – ΕΠΟΝ που οι κομμουνιστές ήταν ο νους και η ψυχή.

Στις 18 Οκτωβρίου του 1944 στο χωριό Κούκος πολέμησαν οι εθνικοαπελευθερωτικές δυνάμεις του ΕΛΑΣ εναντίον των δωσίλογων – συνεργατών των Γερμανών ΝΑΖΙ,όπου σωστά ο λαός τους αποκαλούσεπροδότες και «Γκεσταμπίτες».

Στο χωριό Κούκος είχαν ταμπουρωθεί οι γερμανόφιλοι συνεργάτες των ναζί, όταν στο Ανατολικό μέτωπο ο στρατός της «Βέρμαχτ» μετρούσε πανωλεθρίες, με την αντεπίθεση του «κόκκινου στρατού» να είχε ξεκινήσει, κατατροπώνοντας τις ναζιστικές μεραρχίες του Γερμανικού στρατού.

Κόντρα στις αποφάσεις της «Καζέρτας» για αφοπλισμό των δωσίλογωνοργανώσεων και την παραπομπή τους σε δίκες για την προδοτική τους στάση, οι φιλοναζιστικέςοργανώσεις όπως του «Κισαμπατζάκ» δεν είχαν σκοπό να παραδώσουν τα όπλα συνεχίζοντας την εγκληματική τους δράση.

Με αυτές τις ομάδεςπολέμησαντμήματα το 50ουΣυντάγματος του ΕΛΑΣ, έναςλόχοςσαμποτέρ, δυο λόχοιμηχανικού και δυο εφεδρικοίλόχοι.

Στις τάξεις των δωσίλογων στον Κούκο εκτός από τους 600 Έλληνες συνεργάτες των κατακτητών, υπήρχαν ακόμα 150 Γερμανοί και 60 Ιταλοί, οι Γερμανοί για την ενίσχυση τους είχαν κινητοποιήσει από το χωριό Κίτρος και ένα τάγμα με 12 τεθωρακισμένα.

Αυτά τα 2 στρατόπεδα αντιπαρατέθηκαν στην λεγόμενη «μάχη του Κούκου» από την μια οι εθνικοαπελευθερωτικές δυνάμεις του ΕΛΑΣ και από την άλλη οι Έλληνες δωσίλογοι μαζί με τους κατακτητές της χώρας.

Αυτή την πραγματικότηταθέλουν να αλλοιώσουνανύπαρκτεςοργανώσεις και ανώνυμοιθρασύδειλοι λιβελογράφοι του μαύρου - φασιστικούτόξου.

Ανασύρουνπεπαλαιωμένα συκοφαντικά επιχειρήματαπου σύνταξαν μηχανισμοί της μετεμφυλιακής Ελλάδας, για να συκοφάντησουν τους κομμουνιστές, το ΚΚΕ.

Να συκοφαντήσουν την αντιστασιακή δράση του Ελληνικού λαού ενάντια στους κατακτητές χώρας και στους εγχώριους φασίστες βαστάζους τους.

Το σύστημα ποτέ δεν τους τιμώρησε στη Ελλάδα για την δωσολογική τους δράση, τουναντίον, τους επιβράβευσεκιόλας,δίνοντας τους πόστα στον αστικό κρατικό και παρακρατικό μηχανισμό, για να συνεχίζουν σαν τσιράκια, να υπονομεύουν και να πολεμάνε τους αγωνιστές, που πάλευαν για δικαιοσύνη και δικαιώματα από την σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων.

Αυτός και ο ρόλος τους σήμερα, να βάζουνεμπόδια στην αγωνιστικήδράση, στην λαϊκήοργάνωση, σε μια εποχήπου νέα βάρη φορτώνουν στις πλάτες του λαού, για να θωρακίσουν τα κέρδη της «πράσινης» μετάβασης μπροστά και στην νέα οικονομική κρίση που είναι προς πυλών.

Ο λαός πρέπει να αντλήσει διδάγματα και ουσιαστικά συμπεράσματα από την πραγματική ιστορία που κρύβουν κυρίως από νέους ανθρώπους.

Η παραίτηση, η αποστασιοποίηση, η απάθεια, η αδράνεια και η αδιαφορία δεν είναι λύση.

Λύση δεν είναι ούτε η ανάθεση και μάλιστα σε πολιτικά υποκείμενα που υμνούν ανθρώπους που συνεργάστηκαν ανοιχτά με τους κατακτητές εις βάρος του λαού.

Ο λαός πρέπει να πάρει τις τύχες στα χέρια του με οργάνωση, ταξική ενότητα, κοινωνική συμμαχία, να περάσει στην αντεπίθεση, στην δράση, σε έναν αγώνα που αυτή την φορά θα τον φτάσει στο τέλος, κατακτώντας ο ίδιος την εξουσία, ανατρέποντας το σύστημα της εκμετάλλευσης, του σάπιου και απάνθρωπου καπιταλισμού.



ΥΓ1. Στην αντικομουνιστικήεκδήλωσημίσους και παραχάραξης της ιστορίας που πραγματοποιήθηκε στον Κούκο την Κυριακή 23 Οκτωβρίου η συμμετοχή των κατοίκων του χωριούήτανμετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού.

ΥΓ2. Την Άμαζηεκδήλωσητην στήριξαν περιφερόμενοιακροδεξιοί – φασίστες του νομούΠιερίας που κατά καιρούςφιγούραραν ως πολιτευτές της «χρυσήςαυγής», του κόμματοςτου Βελόπουλου, του κόμματος του ναζιστή Κασιδιάρη και του κόμματος του Πάνου Καμένου.

ΥΓ3.Καμιάαλγεινήεντύπωση δεν μας προκαλεί η συμμετοχή 2 δημοτικώνσυμβούλων της ΝΔ από τον δήμο Κατερίνης, του ΝίκουΜακρίδηεκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο του δημάρχου Κώστα Κουκοδήμου και του Τάκη Λεμονόπουλου με το ψηφοδέλτιο του νυν βουλευτή της ΝΔ Σάββα Χιονίδη. Μάλιστα ο δεύτερος σε μια παράκρουσηγελοιότητας και γραφικότηταςόνταςδημοτικόςσύμβουλος σε παλιότερηπερίοδο,είχεζητήσει από το τότεδημοτικόσυμβούλιο να γιορτάζεται η 21ηΑπριλίου ,η δικτατορία των Συνταγματαρχών που έβαλε τον λαό στον γύψο, τον τρομοκρατούσε και καταπίεζε.

ΥΓ4.Ας τους χαίρονταιαυτούς τους πολιτευτές στην ΝΔ που νομιμοποιούν με την στάσητους, τον δωσιλογισμό, που τόσουπέφερε ο λαός από αυτούς στα χρόνια της τριπλήςφασιστικήςΚατοχής την περίοδο 1941 – 1944.

Σαββίδης Παναγιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: