Σε έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας, συζητήθηκαν τα σχέδια της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ για την κατάργηση της γραμμής Νο 25, που κατά κύριο λόγο εξυπηρετεί τους κατοίκους της Νεάπολης... Μέσα από την συζήτηση και κύρια από τις ομιλίες των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, φάνηκε καθαρά η άσχημη κατάσταση που συνεχίζει να υπάρχει και στον νέο φορέα (ΟΣΕΘ ΑΕ και ΑΣΥΘ ΑΕ) – που αντικατέστησε τον ΟΑΣΘ – και που δεν αφορά μόνο το Δήμο Νεάπολης-Συκεών, αλλά όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.
Μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, παροπλισμένα αυτοκίνητα λόγω παλαιότητας και όσα λειτουργούν να μην έχουν την σωστή συντήρηση, λειψά δρομολόγια, μεγάλες αναμονές και ταλαιπωρία πολιτών και εργαζομένων και στο τέλος καταργήσεις και συγχωνεύσεις λεωφορειακών γραμμών.
Οι εκπρόσωποι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» τόνισαν πως οι εξελίξεις αυτές ήταν αναμενόμενες όσο οι Αστικές Συγκοινωνίες θα συνεχίζουν να λειτουργούν με βάση την λογική του κέρδους και όχι με βάση την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.
«Τι και αν άλλαξε ο ΟΑΣΘ, σε ΟΣΕΘ ΑΕ και ΑΣΥΘ ΑΕ. Από τη στιγμή που και ο νέος φορέας συνεχίζει να λειτουργεί με βάση τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και την αρχή κόστους – οφέλους, τίποτα θετικό δεν μπορεί να προκύψει για την λαϊκή οικογένεια.
Από την αρχή λειτουργίας του νέου φορέα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ – παρά τις πομπώδης διακηρύξεις της περί «αστικής συγκοινωνίας περιουσίας του ελληνικού λαού» – είχε προαναγγείλει πως για την λειτουργία του νέου φορέα θα οριστεί «ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά όχημα και χιλιόμετρο» και επομένως αν ξεπεραστεί αυτό το όριο θα μειώνονται τα δρομολόγια και οι μισθοί των εργαζομένων ενώ θα αυξάνεται η τιμή των εισιτηρίων.
Η ουσία των όσων δρομολογούνται είναι μια «γέφυρα» προς την ιδιωτικοποίηση – με νέους όρους και «παίκτες» – του συγκοινωνιακού έργου της πόλης.
Πρόκειται για ένα παιχνίδι που παίχτηκε πολλές φορές στο παρελθόν απ' τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όπου εταιρείες εκκαθαρίστηκαν από χρέη και εργασιακά δικαιώματα, για να παραδοθούν στη συνέχεια απαλλαγμένες από «βαρίδια» σε νέους ιδιώτες «επενδυτές».
Αυτές οι εξελίξεις βαδίζουν και υλοποιούνται σήμερα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Γι αυτό και προχωράνε σε καταργήσεις λεωφορειακών γραμμών, γι αυτό και έχουν ήδη περικόψει σημαντικά τους μισθούς των εργαζομένων, γι αυτό και επεξεργάζονται αυξήσεις στα εισιτήρια με αφορμή την θέσπιση του «ηλεκτρονικού εισιτήριου».
Αν κάτι αναδεικνύεται και απ' τη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι η επιτακτική ανάγκη σήμερα να αναπτυχθεί και να μαζικοποιηθεί η πάλη των εργαζομένων αλλά και ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων για συγκοινωνίες φτηνές και ασφαλείς, με άμεση διεκδίκηση τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου, τη δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, φοιτητές, σπουδαστές, μαθητές, ΑμεΑ, χαμηλοσυνταξιούχους, τις προσλήψεις προσωπικού με πλήρη δικαιώματα, την πύκνωση των δρομολογίων από και προς τις λαϊκές συνοικίες και για να φύγουν οι εργολάβοι από την αστική συγκοινωνία.»
Καμιά εντύπωση δεν προκαλεί το γεγονός ότι η κυβερνητική Δημοτική παράταξη «ΑυΡΑ», αρνήθηκε να συνταχτεί με το ψήφισμα που ζητούσε να μην καταργηθεί η συγκεκριμένη λεωφορειακή γραμμή.
Μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, παροπλισμένα αυτοκίνητα λόγω παλαιότητας και όσα λειτουργούν να μην έχουν την σωστή συντήρηση, λειψά δρομολόγια, μεγάλες αναμονές και ταλαιπωρία πολιτών και εργαζομένων και στο τέλος καταργήσεις και συγχωνεύσεις λεωφορειακών γραμμών.
Οι εκπρόσωποι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» τόνισαν πως οι εξελίξεις αυτές ήταν αναμενόμενες όσο οι Αστικές Συγκοινωνίες θα συνεχίζουν να λειτουργούν με βάση την λογική του κέρδους και όχι με βάση την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.
«Τι και αν άλλαξε ο ΟΑΣΘ, σε ΟΣΕΘ ΑΕ και ΑΣΥΘ ΑΕ. Από τη στιγμή που και ο νέος φορέας συνεχίζει να λειτουργεί με βάση τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και την αρχή κόστους – οφέλους, τίποτα θετικό δεν μπορεί να προκύψει για την λαϊκή οικογένεια.
Από την αρχή λειτουργίας του νέου φορέα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ – παρά τις πομπώδης διακηρύξεις της περί «αστικής συγκοινωνίας περιουσίας του ελληνικού λαού» – είχε προαναγγείλει πως για την λειτουργία του νέου φορέα θα οριστεί «ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά όχημα και χιλιόμετρο» και επομένως αν ξεπεραστεί αυτό το όριο θα μειώνονται τα δρομολόγια και οι μισθοί των εργαζομένων ενώ θα αυξάνεται η τιμή των εισιτηρίων.
Η ουσία των όσων δρομολογούνται είναι μια «γέφυρα» προς την ιδιωτικοποίηση – με νέους όρους και «παίκτες» – του συγκοινωνιακού έργου της πόλης.
Πρόκειται για ένα παιχνίδι που παίχτηκε πολλές φορές στο παρελθόν απ' τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όπου εταιρείες εκκαθαρίστηκαν από χρέη και εργασιακά δικαιώματα, για να παραδοθούν στη συνέχεια απαλλαγμένες από «βαρίδια» σε νέους ιδιώτες «επενδυτές».
Αυτές οι εξελίξεις βαδίζουν και υλοποιούνται σήμερα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Γι αυτό και προχωράνε σε καταργήσεις λεωφορειακών γραμμών, γι αυτό και έχουν ήδη περικόψει σημαντικά τους μισθούς των εργαζομένων, γι αυτό και επεξεργάζονται αυξήσεις στα εισιτήρια με αφορμή την θέσπιση του «ηλεκτρονικού εισιτήριου».
Αν κάτι αναδεικνύεται και απ' τη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι η επιτακτική ανάγκη σήμερα να αναπτυχθεί και να μαζικοποιηθεί η πάλη των εργαζομένων αλλά και ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων για συγκοινωνίες φτηνές και ασφαλείς, με άμεση διεκδίκηση τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου, τη δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, φοιτητές, σπουδαστές, μαθητές, ΑμεΑ, χαμηλοσυνταξιούχους, τις προσλήψεις προσωπικού με πλήρη δικαιώματα, την πύκνωση των δρομολογίων από και προς τις λαϊκές συνοικίες και για να φύγουν οι εργολάβοι από την αστική συγκοινωνία.»
Καμιά εντύπωση δεν προκαλεί το γεγονός ότι η κυβερνητική Δημοτική παράταξη «ΑυΡΑ», αρνήθηκε να συνταχτεί με το ψήφισμα που ζητούσε να μην καταργηθεί η συγκεκριμένη λεωφορειακή γραμμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου