Tα δημοσιευμένα άρθρα εκφράζουν τις προσωπικές θέσεις και αντιλήψεις των συντακτών τους και δεν αποτελούν την επίσημη θέση του παρόντος Ιστολογίου.
Δημοσιεύματα με απρεπείς λέξεις ή εκφράσεις δεν δημοσιεύονται και ανάλογα σχόλια διαγράφονται χωρίς την παραμικρή πρόθεση λογοκρισίας.



Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Μεγάλη δυσαρέσκεια πολιτών για τον ΟΑΣΘ

Απογοητευτικά είναι για τον ΟΑΣΘ τα αποτελέσματα της έρευνας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών σχετικά με το πόσο ικανοποιημένο είναι το...
επιβατικό κοινό από τις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Η συμμετοχή ήταν μαζική καθώς στην έρευνα που έγινε κατά βάση μέσω διαδικτύου, συμμετείχαν συνολικά 8.784 καταναλωτές, οι οποίοι κατακεραύνωσαν τον ΟΑΣΘ. Οι συμμετέχοντες βαθμολόγησαν ιδιαίτερα χαμηλά τον Οργανισμό για την πληρότητα των λεωφορείων, την άνεση της μετακίνησης, τη συχνότητα και το ωράριο τω ν δρομολογίων, ενώ ως σημαντικότερα προβλήματα υπέδειξαν τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων, την υπερφόρτωση και την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 72% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι χρησιμοποιεί από πέντε έως επτά ημέρες την εβδομάδα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Η μείωση της συχνότητας των δρομολογίων, η υπερφόρτωση, αλλά και η αύξηση του αντιτίμου των εισιτηρίων είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του ΟΑΣΘ σύμφωνα με το επιβατικό κοινό, όπως τα ανέδειξε η έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών. Μεταξύ των αναφορών, υπήρξαν ακόμη παράπονα για απότομα φρεναρίσματα, τραυματισμούς μέχρι και… λιποθυμίες από την υπερφόρτωση των λεωφορείων.
Όπως ανακοίνωσε το ΚΕΠΚΑ, τα αποτελέσματα προέκυψαν από 8.784 καταναλωτές, οι οποίοι στην πλειονότητά τους ήταν φοιτητές και εργαζόμενοι (83%), ενώ το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο ως μέσο μετακίνησης περισσότερες από πέντε φορές την εβδομάδα.
Τα σημαντικότερα προβλήματα του ΟΑΣΘ, μετά από την αξιολόγηση των επιβατών, είναι σε η μείωση συχνότητας των δρομολογίων που για το 97% των συμμετεχόντων είναι από πολύ σημαντικό έως το πιο σημαντικό, ενώ αντίστοιχο ποσοστό συγκεντρώνει και το ζήτημα της υπερφόρτωσης των οχημάτων. Η αύξηση του αντιτίμου του εισιτηρίου θεωρείται πολύ σημαντικό πρόβλημα από το 94% των ερωτηθέντων της έρευνας, ενώ παράλληλα, υψηλό ποσοστό των συμμετεχόντων χαρακτηρίζει πολύ σημαντικά τα προβλήματα της έλλειψης κλιματισμού (90%), της καθαριότητας (83%) και της παλαιότητας των οχημάτων (88%), αλλά και της ελλιπούς ενημέρωσης (79%).
Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του ΟΑΣΘ από τους επιβάτες, το 89% θεωρεί ότι η σχέση ποιότητας – τιμής είναι από κακή έως πολύ κακή, η συχνότητα των δρομολογίων χαρακτηρίστηκε από κακή έως πολύ κακή από το 64% των ερωτηθέντων και αντίστοιχη άποψη έχει το 62% για το ωράριο λειτουργίας. Αρνητική πρωτιά, όμως, καταλαμβάνουν η πληρότητα των λεωφορείων με ποσοστό 82% και η άνεση μετακίνησης με ποσοστό 85%.
Στον αντίποδα, ποσοστό 66% των ερωτηθέντων χαρακτήρισαν καλή έως πολύ καλή τη συμπεριφορά οδηγών και ελεγκτών του ΟΑΣΘ, παρόλο που μεταξύ των καταγγελιών που εξέπληξαν τους ανθρώπους του ΚΕΠΚΑ ήταν το κάπνισμα των οδηγών και η επικίνδυνη οδήγηση.
Οι αριθμοί:
Αξιολόγηση:
64% χαρακτηρίζουν κακή ή πού κακή τη συχνότητα των δρομολογίων
62% χαρακτηρίζουν κακό ή πολύ κακό το ωράριο λειτουργίας
82% χαρακτηρίζουν κακή ή πολύ κακή την πληρότητα των λεωφορείων
85% χαρακτηρίζει κακή ή πού κακή την άνεση της μετακίνησης
59% χαρακτηρίζουν κακές ή πολύ κακές τις στάσεις
59% χαρακτηρίζουν κακή την κατάσταση των λεωφορείων
Ταχύτητα μετακίνησης: 49% κακή ή πολύ κακή-50% καλή ή πολύ καλή
Συνθήκες ασφαλείας: 55% καλές ή πολύ καλές- 45% κακές ή πολύ κακές
Συμπεριφορά οδηγών: 66% χαρακτηρίζει τέλεια/ πολύ καλή/ καλή
Συμπεριφορά ελεγκτών: 62% χαρακτηρίζει τέλεια/ πολύ καλή/ καλή
Στη σχέση ποιότητας- τιμής: 89% τη χαρακτηρίζει πολύ κακή ή κακή
Προβλήματα:
Μείωση συχνότητας δρομολογίων: Για το 97% είναι σημαντικό πρόβλημα
Υπερφόρτωση: Για το 97% είναι σημαντικό πρόβλημα
Αύξηση αντιτίμου: Για το 94% είναι σημαντικό πρόβλημα
Έλλειψη κλιματισμού: Για το 90% είναι σημαντικό πρόβλημα
Παλιά και σε κακή κατάσταση λεωφορεία: Για το 88% είναι σημαντικό πρόβλημα
Ρέστα από μηχανήματα: Για το 87% είναι σημαντικό πρόβλημα
Έλλειψη καθαριότητας: Για το 83% είναι σημαντικό πρόβλημα
Ταυτότητα έρευνας:
Συμμετείχαν 8784 καταναλωτές
Διάστημα: 11/11- 20/11/2014
Φύλο: 53% Γυναίκες- 47% άντρες
Ηλικία: Το 82% των συμμετεχόντων 19-39 χρόνων
Απασχόληση: 39% εργαζόμενοι- 44% μαθητές/ φοιτητές
Από τους ερωτηθέντες, το 72% χρησιμοποιεί σχεδόν καθημερινά λεωφορείο

Κάθε γραμμή αξιολογήθηκε από τους συμμετέχοντες με βάση 12 κριτήρια, συγκεντρώνοντας βαθμολογία από 12 (πολύ κακό) έως 60 (άριστα). Το αξιοσημείωτο είναι πως καμία γραμμή δεν κατάφερε να πλησιάσει ούτε το 36 (καλή)!
Μία από τις χειρότερες βαθμολογίες με μόλις 24,5% συγκέντρωσε η γραμμή 52 του ΟΑΣΘ, που εξυπηρετεί το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ στη Σίνδο. Παράλληλα, πρόκειται και για τη γραμμή που χρησιμοποιεί συχνότερα το 10,5% των συμμετεχόντων, καθώς υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι.Θ. Την τετράδα των χειρότερων γραμμών του ΟΑΣΘ συμπληρώνουν οι γραμμές 56, 32 και 23.
Στον αντίποδα, αλλά όχι με πολύ… αισιόδοξη βαθμολογία βρίσκεται η γραμμή 83 του Λαγκαδά, που κατάφερε να συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία (31,6%), η οποία όμως παραμένει αρκετά μακριά από το άριστα του 60, αλλά ακόμη και από τη… βάση του 36. Η γραμμή 39 Κηφισιά – Νέα Δικαστήρια ακολουθεί στη δεύτερη θέση με βαθμολογία 28,2%, ενώ στην τρίτη θέση των καλύτερων γραμμών έρχεται το λεωφορείο με τον αριθμό 10 της Χαριλάου.
Ο ΟΑΣΘ
Την έντονη αντίδραση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Χρήστου Στεφανίδη, προκάλεσαν τα αποτελέσματα της έρευνας .Ο κ. Στεφανίδης υποστήριξε ότι το ΚΕΠΚΑ δεν απηύθυνε πρόσκληση ούτε στον ΟΑΣΘ ούτε στον ΣΑΣΘ να παρευρεθούν στη σημερινή παρουσίαση των αποτελεσμάτων, ενώ παράλληλα, απέδωσε ευθύνες για την καθυστέρηση των δρομολογίων στις δημοτικές αρχές της Θεσσαλονίκης. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ υποστήριξε ότι η συχνότητα των δρομολογίων και η υπερφόρτωση των οχημάτων έχει άμεση σχέση με τους οδηγούς ΙΧ που παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες και εμποδίζουν την ομαλή διέλευση των οχημάτων. “Όταν οι λεωφορειολωρίδες είναι ελεύθερες και δεν εκτελούνται τα δρομολόγια σωστά, τότε να δεχτώ την κριτική”, τόνισε ο κ. Στεφανίδης και πρόσθεσε ότι έχει επανειλημμένα ζητήσει από τους δήμους να υπογράψουν μνημόνιο συνεργασίας με τον Οργανισμό και δεν αποδέχονται γιατί, όπως είπε, “δεν τολμούν να κάνουν παράπονα στους ψηφοφόρους τους που διπλοπαρκάρουν”.
Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι τα δρομολόγια έχουν μειωθεί εξαιτίας της μείωσης του στόλου των λεωφορείων που με τη νέα ΚΥΑ, από 548 έγιναν 520. Παράλληλα, εντόπισε την αύξηση του προβλήματος της κυκλοφορίας των λεωφορείων στην κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας. “Η δημοτική αστυνομία έκανε σπουδαία δουλειά. Σε οποιοδήποτε σημείο υπήρχε παρεμπόδιση, επενέβαινε άμεσα”, τόνισε ο κ. Στεφανίδης
Όσον αφορά το ζήτημα των στεγάστρων των στάσεων, ο πρόεδρος του Οργανισμού ξεκαθάρισε ότι αυτό είναι αρμοδιότητα του εκάστοτε δήμου, ενώ σχετικά με την καθαριότητα απάντησε ότι τα οχήματα πλένονται και καθαρίζονται καθημερινά.
Αναφερόμενος στην αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της εν λόγω έρευνας, ο κ. Στεφανίδης σημείωσε πως ήδη εξετάζονται τα στοιχεία και από αύριο κιόλας θα υπάρξουν απαντήσεις για όλα τα ζητήματα. “Όσον αφορά τα δίκαια παράπονα, θα έχουν λυθεί στα μέσα Φεβρουαρίου, εφόσον υπάρχει σωστή αστυνόμευση και παραδοθούν τα υπόλοιπα 5,5 χιλιόμετρα λεωφορειολωρίδων”, συμπλήρωσε.
Να σημειωθεί ότι στη Θεσσαλονίκη μπορεί να υπάρχουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών απο το μοναδικό μέσο μεταφοράς, αλλά λειτουργεί …συμβούλιο αστικών συγκοινωνιών. Αλήθεια τι ακριβώς συντονίζει; Σε ποιό πρόβλημα των πολιτών ανταποκρίνεται; Γιατί υφίσταται;

edomakedonia

Δεν υπάρχουν σχόλια: