Εγκεφαλικό μας ήρθε όταν είδαμε μπουλντόζες να σαρώνουν το εσωτερικό
ενός ακόμα κτιρίου στο...
κέντρο της Αθήνας και αυτό να προβάλλεται αβασάνιστα ως καλό. Η διατήρηση κελύφους κοντεύει να μην αφήσει κτίριο όρθιο στο κέντρο της Αθήνας και ουδείς φαίνεται να έχει αντιληφθεί ότι ελάχιστα απέχει από μια κατεδάφιση του 1960, που υποτίθεται κατηγορούν όλοι.
23/9/2014
ΠΡΙΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
1. Λάβετε υπ΄οψιν ότι το άρθρο γράφεται από άτομο με υπερ-ευαισθησία και 20ετή μη επαγγελματική εμπειρία στο θέμα, που έχει δει δεκάδες κτίρια μετά από διατήρηση όψεων και τράβαγε τα μαλλιά του.
2. Η απολυτότητα του συντάκτη δε σημαίνει ότι όλα είναι και σωστά, ούτε προτρέπεστε να συμφωνήσετε. Δεν γράφω για να μου πείτε μπράβο! Χαρά μου να υπάρχει αντίλογος. Όλα τα σχόλια θα δημοσιευθούν είτε με βολεύουν είτε όχι. Θα σας παρακαλούσα να θέσετε συγκεκριμένες διαφωνίες.
3. Το άρθρο έσπασε κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας με περίπου 10,200 προβολές σε μια μέρα, όταν το δεύτερο δημοφιλέστερο είναι δημοσιευμένο ενάμιση χρόνο και έχει ~1800. Αυτό σημαίνει ότι το θέμα αυτών των αποκαταστάσεων προβληματίζει τον κόσμο και οτι πολλοί που δεν ασχολούνται ιδιαιτέρως έλαβαν γνώση και για αυτή την σοβαρή παράμετρο.
4. Κάποιοι επιστήμονες ήταν αναμενόμενο ότι θα δυσαρεστηθείτε. Η Ελλάδα έχει κορυφαίους σύγχρονους αρχιτέκτονες και θα γραφεί και για αυτό άρθρο με εστίαση στην συνολική ποιότητα των κτιρίων μετά το 2000, που έλειπε από το 1960. Παρ όλα αυτά ακόμα και αν ξέρω πως γράφω ακραία, αδυνατώ να αποδεχθώ οτι δικαιολογείται η εκτεταμένη εφαρμογή της διατήρησης όψεων - κελύφους. Οι περισσότεροι ξέρετε τι γίνεται. Αν έστω και οι διαφωνούντες προβληματιστείτε λίγο, μου αρκεί.
Καμίνης και Ο.Σ.Κ. κατεδάφισαν ουσιαστικά το 150 ετών κτίριο, αφού πλέον μόνο οι όψεις σώζονται για τη μόστρα και τους αδαείς!
Με μεγάλη χαρά μας παρουσίασαν τα μέσα ενημέρωσης την ανακατασκευή της βίλας Αμαλίας για επανάχρηση ως σχολείο περί το 2015 και την απαλλαγή της από την τριτοκοσμία. Η είδηση για εμάς είναι άλλη και έχει τίτλο οριστική καταστροφή ενός ακόμα κτιρίου στο κέντρο από τους εμπλεκόμενους κρατικούς αρμοδίους και ειδικούς, που κατά την άποψή μας δεν έχουν συναίσθηση τι και που το κάνουν.
Άνθρωποι ίδιας αντίληψης με τους κατεδαφιστές του 1960 βιάζουν ανεπιστρεπτί τα κτίρια για προσωπικές φιλοδοξίες. Για άλλη μια φορά η ελληνική κοινωνία τους ακολουθεί, τρώγοντας αμάσητα την πρακτική της σαρωτικής επανάχρησης, όπως έκανε το '60 με τις πολυκατοικίες... Και αν η κοινωνία πλέον αντιστάθηκε στις ολοσχερείς κατεδαφίσεις αυτοί βρήκαν τρόπο να κάνουν τη δουλειά τους πάλι, καταστρέφοντας τα κτίρια με τρόπο εύπεπτο στον μέσο νεοέλληνα, που συνεχίζει να έχει ρηχή οπτική!
Επαναλαμβάνουμε ότι αυτό το κείμενο δεν γράφεται από ανεγκέφαλο ΠΡΟΒΑΤΟ ΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΣ ΤΑΣΗΣ ΟΜΑΔΑ, ούτε έχει προηγούμενα με κάποιον (προκλήθηκε εκ των έργων τους), ούτε από άτομο που δεν εκτιμάει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική άποψη και δημιουργία. Αυτά όμως δεν είναι άποψη είναι μη αναστρέψιμη καταστροφή αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, από μια κοινωνία που γενικώς έχει "χάσει την μπάλα". Τη σύγχρονη αρχιτεκτονική να την εφαρμόζουμε σε νέα κτίρια ή επεμβαίνοντας σε κτίρια σαβούρες του 1960-2000 και όχι βιάζοντας αριστουργήματα που για πολλούς λόγους θα έπρεπε να ντρεπόμαστε να τα αγγίξουμε.
Τεράστια η ιστορία τα κτίρια. Τοίχοι με ψυχές. Τη μ......α του νεοέλληνα δεν τη φρενάρει τίποτα!
Ενδεικτικά αναφέρουμε (θα βρείτε περισσότερα στο διαδίκτυο):
Πρόκειται για δύο επαύλεις με κοινή αυλή. Η έπαυλη Αργυρόπουλου, ακριβώς στη συμβολή των οδών Αχαρνών και Χέυδεν αποτέλεσε την κατοικία του πρεσβευτή Περικλή Αργυρόπουλου, ενώ η έπαυλη Ράλλη, στην πίσω πλευρά, κατά μία εκδοχή αποτέλεσε την κατοικία του πρωθυπουργού της κατοχικής κυβέρνησης, Ιωάννη Ράλλη. Φημολογείται ότι οικοδομήθηκαν σε προσχέδια του Τσίλλερ (όπως όσα κτίρια είναι άγνωστου αρχιτέκτονα).
Οι χρονολογίες κατασκευής και πρώτης σχολικής χρήσης δεν είναι σίγουρες. Η επιγραφή της εισόδου (1862) μάλλον αφορά σχολική χρήση πριν το 1932, οπότε και αναφέρεται ευρέως ότι μεταστεγάστηκε εκεί το θρυλικό 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών, που λειτούργησε μέχρι το 1973, με μια διακοπή στην κατοχή. Μεταξύ των μαθητών που πέρασαν από τις γκρεμισμένες σήμερα αίθουσες ήταν ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο εικαστικός Αλέκος Φασιανός, ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος και ο συγγραφέας Χρήστος Γιανναράς.
Το 1975 απαλλοτριώθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και περιήλθε στην κυριότητα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (δυστυχώς για να το καταστρέψει).
Η ονομασία "Αμαλίας" δόθηκε από τους αρχικούς καταληψίες (1990 - 2012), οι οποίοι προηγουμένως εκδιώχθηκαν από το εγκαταλελειμμένο τότε κτίριο του ιδρύματος Ωνάση στη λεωφόρο Αμαλίας 56 (Οι θεωρίες περί απόπειρας δολοφονίας της Αμαλίας στο σημείο και αφιέρωσης των κτιρίων από τον Όθωνα σε αυτή είναι μυθεύματα)
Οι αντιεξουσιαστές το κατελάμβαναν απλά, εσείς το καταστρέψατε ολοσχερώς! Για αυτό το πήρατε; Γιατί δεν το κατεδαφίσατε τελείως να τελειώνουμε;
Έτσι λοιπόν στα κανάλια μας έδειξαν το κουφάρι της ιστορικής βίλας από ψηλά με μπουλντόζες να μαζεύουν τις τελευταίες πέτρες στο πρώην πέτρινο εσωτερικό και να μας λένε για τους ανελκυστήρες που θα μπουν κλπ τερπνές μπούρδες, λες και χωρίς να το κατέστρεφαν δεν μπορούσαν να μπουν ανελκυστήρες! Πάει η αυθεντική διαρρύθμιση, πάνε οι εσωτερικές διακοσμήσεις, πάνε τα γνήσια υλικά, πάει η αίσθηση του κτιρίου. Αφού θέλουν να φτιάξουν ένα νέο κτίριο γιατί δεν το κατεδάφισαν τελείως; Υποκρισία ακόμα και εδώ!
Σε οτι αφορά τους καταληψίες που κατηγορούμε ως ζημιάρηδες, 20 χρονια δεν έκαναν επ' ουδενί τη ζημιά, που έκανε ο Καμίνης σε μερικές μέρες στη βίλα! Ο Καμίνης δεν μας έλεγε τη στεναχώρια του που καίνε τα ιστορικά κτίρια; Κάψιμο ίσον καταστροφή εσωτερικού, όπου μένουν τουλάχιστο οι τοίχοι. Αυτός γκρέμισε και τους τοίχους! Δεν είναι να τρελαίνεσαι;
Μόνο οι όψεις, το κλιμακοστάσιο και το χολ θα έχουν την αυθεντική μορφή! Δεν βρίσκουν ότι αξίζει κάτι άλλο στα διατηρητέα... Διαβάστε τι λένε σχετικά και κρίνετε μόνοι σας:
Ο Ο.Σ.Κ. διδάσκει ότι πρέπει να καταστρέφουμε σαν βάρβαροι νεόβλαχοι τη διαρύθμιση και όχι να βρίσκουμε άλλες λύσεις, όταν δε μας βολεύει η γνήσια στην πρόσκαιρη επανάχρηση που σχεδιάζουμε:
"...ανακατασκευή του κεντρικού κλιμακοστασίου στην αρχική του μορφή. Στα διατηρητέα κτίρια κρίνεται σκόπιμη η διατήρηση της λειτουργικής και αισθητικής έννοιας της εισόδου - κεντρικού χολ. Γι’ αυτόν τον λόγο, το κεντρικό κλιμακοστάσιο ανακατασκευάζεται στην αρχική του μορφή, δεδομένου ότι κρίνεται απαραίτητη η πλήρης και αυθεντική αποκατάσταση του χώρου κεντρικού χολ - εισόδου ως βασικού στοιχείου του κτιρίου."
"Συγκεκριμένα, οι εγκεκριμένες μελέτες του Ο.Σ.Κ. περιλαμβάνουν νέα διαρρύθμιση των δυο κτιρίων, ενοποίησή τους εσωτερικά σε όλες τις στάθμες (υπόγειο, ισόγειο και όροφος), ενίσχυση των εξωτερικών τοίχων και κατασκευή τοιχωμάτων με σκυρόδεμα, ανακατασκευή των ξύλινων κουφωμάτων, κατάργηση της στέγης στο ένα κτίριο και αντικατάστασή της με δώμα, τοποθέτηση ηλεκτρικών αναβατορίων και συμπλήρωση με ανελκυστήρα για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ."
"Οι προδιαγραφές ασφαλείας που έχει θέσει ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων επέβαλαν την εκ βάθρων ανακατασκευή του κτιρίου, με διατήρηση και ανακαίνιση του εξωτερικού περιβλήματος, όπως γίνεται σε διατηρητέα, νεοκλασικά κτίρια, που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τις νέες χρήσεις."
Ο Δ.ΑΘ. μας παρουσιάζει ότι για να αναγεννηθεί το κέντρο πρέπει να διαλύουμε οτι μας τη βαρέσει. Πρωτοποριακές ιδέες - καραμέλες νεοελληνικής ρηχότητας. Οι καταστροφείς μας μιλούν για αισθητική αναβάθμιση και κτιριακό απόθεμα ενός αιώνα!
"Η καταρχήν αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων και έπειτα η λειτουργική τους επανάχρηση, αποτελεί επένδυση στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα γι αυτά τα κτίρια δημόσιου χαρακτήρα, γιατί τα αναγεννημένα κτίρια θα λειτουργήσουν σαν γεννήτριες αστικής ανανέωσης με αντίκτυπο στην μικροοικονομία της γειτονιάς και κατ΄ επέκταση την οικονομία της πόλης. Το νέο σχολικό συγκρότημα θα λειτουργήσει σαν "μοχλός" που κινητοποιεί με τη σειρά του τον ιδιωτικό τομέα της περιοχής. …Η διαχείριση και αξιοποίηση αυτού του κτιριακού αποθέματος με την πολυκύμαντη ιστορία ενός αιώνα, αποτελεί πρόκληση, αλλά και ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στην διαμόρφωση στρατηγικών ανάπτυξης για την πόλη, σήμερα που η ανάγκη συνολικής αναβάθμισης της προβάλλει πιο έντονα από ποτέ» σημειώνει η δ/νση Σχολικών Κτιρίων του δήμου Αθηναίων"
Έγινε σοβαρή καταγραφή πριν το καταστρέψουν; που πήγαν τα πολύτιμα υλικά; Το νέο design προδιαγραφών Ο.Σ.Κ. θα είναι "Grava minimal";
κέντρο της Αθήνας και αυτό να προβάλλεται αβασάνιστα ως καλό. Η διατήρηση κελύφους κοντεύει να μην αφήσει κτίριο όρθιο στο κέντρο της Αθήνας και ουδείς φαίνεται να έχει αντιληφθεί ότι ελάχιστα απέχει από μια κατεδάφιση του 1960, που υποτίθεται κατηγορούν όλοι.
23/9/2014
ΠΡΙΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
1. Λάβετε υπ΄οψιν ότι το άρθρο γράφεται από άτομο με υπερ-ευαισθησία και 20ετή μη επαγγελματική εμπειρία στο θέμα, που έχει δει δεκάδες κτίρια μετά από διατήρηση όψεων και τράβαγε τα μαλλιά του.
2. Η απολυτότητα του συντάκτη δε σημαίνει ότι όλα είναι και σωστά, ούτε προτρέπεστε να συμφωνήσετε. Δεν γράφω για να μου πείτε μπράβο! Χαρά μου να υπάρχει αντίλογος. Όλα τα σχόλια θα δημοσιευθούν είτε με βολεύουν είτε όχι. Θα σας παρακαλούσα να θέσετε συγκεκριμένες διαφωνίες.
3. Το άρθρο έσπασε κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας με περίπου 10,200 προβολές σε μια μέρα, όταν το δεύτερο δημοφιλέστερο είναι δημοσιευμένο ενάμιση χρόνο και έχει ~1800. Αυτό σημαίνει ότι το θέμα αυτών των αποκαταστάσεων προβληματίζει τον κόσμο και οτι πολλοί που δεν ασχολούνται ιδιαιτέρως έλαβαν γνώση και για αυτή την σοβαρή παράμετρο.
4. Κάποιοι επιστήμονες ήταν αναμενόμενο ότι θα δυσαρεστηθείτε. Η Ελλάδα έχει κορυφαίους σύγχρονους αρχιτέκτονες και θα γραφεί και για αυτό άρθρο με εστίαση στην συνολική ποιότητα των κτιρίων μετά το 2000, που έλειπε από το 1960. Παρ όλα αυτά ακόμα και αν ξέρω πως γράφω ακραία, αδυνατώ να αποδεχθώ οτι δικαιολογείται η εκτεταμένη εφαρμογή της διατήρησης όψεων - κελύφους. Οι περισσότεροι ξέρετε τι γίνεται. Αν έστω και οι διαφωνούντες προβληματιστείτε λίγο, μου αρκεί.
Καμίνης και Ο.Σ.Κ. κατεδάφισαν ουσιαστικά το 150 ετών κτίριο, αφού πλέον μόνο οι όψεις σώζονται για τη μόστρα και τους αδαείς!
Με μεγάλη χαρά μας παρουσίασαν τα μέσα ενημέρωσης την ανακατασκευή της βίλας Αμαλίας για επανάχρηση ως σχολείο περί το 2015 και την απαλλαγή της από την τριτοκοσμία. Η είδηση για εμάς είναι άλλη και έχει τίτλο οριστική καταστροφή ενός ακόμα κτιρίου στο κέντρο από τους εμπλεκόμενους κρατικούς αρμοδίους και ειδικούς, που κατά την άποψή μας δεν έχουν συναίσθηση τι και που το κάνουν.
Άνθρωποι ίδιας αντίληψης με τους κατεδαφιστές του 1960 βιάζουν ανεπιστρεπτί τα κτίρια για προσωπικές φιλοδοξίες. Για άλλη μια φορά η ελληνική κοινωνία τους ακολουθεί, τρώγοντας αμάσητα την πρακτική της σαρωτικής επανάχρησης, όπως έκανε το '60 με τις πολυκατοικίες... Και αν η κοινωνία πλέον αντιστάθηκε στις ολοσχερείς κατεδαφίσεις αυτοί βρήκαν τρόπο να κάνουν τη δουλειά τους πάλι, καταστρέφοντας τα κτίρια με τρόπο εύπεπτο στον μέσο νεοέλληνα, που συνεχίζει να έχει ρηχή οπτική!
Επαναλαμβάνουμε ότι αυτό το κείμενο δεν γράφεται από ανεγκέφαλο ΠΡΟΒΑΤΟ ΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΣ ΤΑΣΗΣ ΟΜΑΔΑ, ούτε έχει προηγούμενα με κάποιον (προκλήθηκε εκ των έργων τους), ούτε από άτομο που δεν εκτιμάει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική άποψη και δημιουργία. Αυτά όμως δεν είναι άποψη είναι μη αναστρέψιμη καταστροφή αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, από μια κοινωνία που γενικώς έχει "χάσει την μπάλα". Τη σύγχρονη αρχιτεκτονική να την εφαρμόζουμε σε νέα κτίρια ή επεμβαίνοντας σε κτίρια σαβούρες του 1960-2000 και όχι βιάζοντας αριστουργήματα που για πολλούς λόγους θα έπρεπε να ντρεπόμαστε να τα αγγίξουμε.
Τεράστια η ιστορία τα κτίρια. Τοίχοι με ψυχές. Τη μ......α του νεοέλληνα δεν τη φρενάρει τίποτα!
Ενδεικτικά αναφέρουμε (θα βρείτε περισσότερα στο διαδίκτυο):
Πρόκειται για δύο επαύλεις με κοινή αυλή. Η έπαυλη Αργυρόπουλου, ακριβώς στη συμβολή των οδών Αχαρνών και Χέυδεν αποτέλεσε την κατοικία του πρεσβευτή Περικλή Αργυρόπουλου, ενώ η έπαυλη Ράλλη, στην πίσω πλευρά, κατά μία εκδοχή αποτέλεσε την κατοικία του πρωθυπουργού της κατοχικής κυβέρνησης, Ιωάννη Ράλλη. Φημολογείται ότι οικοδομήθηκαν σε προσχέδια του Τσίλλερ (όπως όσα κτίρια είναι άγνωστου αρχιτέκτονα).
Οι χρονολογίες κατασκευής και πρώτης σχολικής χρήσης δεν είναι σίγουρες. Η επιγραφή της εισόδου (1862) μάλλον αφορά σχολική χρήση πριν το 1932, οπότε και αναφέρεται ευρέως ότι μεταστεγάστηκε εκεί το θρυλικό 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών, που λειτούργησε μέχρι το 1973, με μια διακοπή στην κατοχή. Μεταξύ των μαθητών που πέρασαν από τις γκρεμισμένες σήμερα αίθουσες ήταν ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο εικαστικός Αλέκος Φασιανός, ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος και ο συγγραφέας Χρήστος Γιανναράς.
Το 1975 απαλλοτριώθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και περιήλθε στην κυριότητα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (δυστυχώς για να το καταστρέψει).
Η ονομασία "Αμαλίας" δόθηκε από τους αρχικούς καταληψίες (1990 - 2012), οι οποίοι προηγουμένως εκδιώχθηκαν από το εγκαταλελειμμένο τότε κτίριο του ιδρύματος Ωνάση στη λεωφόρο Αμαλίας 56 (Οι θεωρίες περί απόπειρας δολοφονίας της Αμαλίας στο σημείο και αφιέρωσης των κτιρίων από τον Όθωνα σε αυτή είναι μυθεύματα)
Οι αντιεξουσιαστές το κατελάμβαναν απλά, εσείς το καταστρέψατε ολοσχερώς! Για αυτό το πήρατε; Γιατί δεν το κατεδαφίσατε τελείως να τελειώνουμε;
Έτσι λοιπόν στα κανάλια μας έδειξαν το κουφάρι της ιστορικής βίλας από ψηλά με μπουλντόζες να μαζεύουν τις τελευταίες πέτρες στο πρώην πέτρινο εσωτερικό και να μας λένε για τους ανελκυστήρες που θα μπουν κλπ τερπνές μπούρδες, λες και χωρίς να το κατέστρεφαν δεν μπορούσαν να μπουν ανελκυστήρες! Πάει η αυθεντική διαρρύθμιση, πάνε οι εσωτερικές διακοσμήσεις, πάνε τα γνήσια υλικά, πάει η αίσθηση του κτιρίου. Αφού θέλουν να φτιάξουν ένα νέο κτίριο γιατί δεν το κατεδάφισαν τελείως; Υποκρισία ακόμα και εδώ!
Σε οτι αφορά τους καταληψίες που κατηγορούμε ως ζημιάρηδες, 20 χρονια δεν έκαναν επ' ουδενί τη ζημιά, που έκανε ο Καμίνης σε μερικές μέρες στη βίλα! Ο Καμίνης δεν μας έλεγε τη στεναχώρια του που καίνε τα ιστορικά κτίρια; Κάψιμο ίσον καταστροφή εσωτερικού, όπου μένουν τουλάχιστο οι τοίχοι. Αυτός γκρέμισε και τους τοίχους! Δεν είναι να τρελαίνεσαι;
Μόνο οι όψεις, το κλιμακοστάσιο και το χολ θα έχουν την αυθεντική μορφή! Δεν βρίσκουν ότι αξίζει κάτι άλλο στα διατηρητέα... Διαβάστε τι λένε σχετικά και κρίνετε μόνοι σας:
Ο Ο.Σ.Κ. διδάσκει ότι πρέπει να καταστρέφουμε σαν βάρβαροι νεόβλαχοι τη διαρύθμιση και όχι να βρίσκουμε άλλες λύσεις, όταν δε μας βολεύει η γνήσια στην πρόσκαιρη επανάχρηση που σχεδιάζουμε:
"...ανακατασκευή του κεντρικού κλιμακοστασίου στην αρχική του μορφή. Στα διατηρητέα κτίρια κρίνεται σκόπιμη η διατήρηση της λειτουργικής και αισθητικής έννοιας της εισόδου - κεντρικού χολ. Γι’ αυτόν τον λόγο, το κεντρικό κλιμακοστάσιο ανακατασκευάζεται στην αρχική του μορφή, δεδομένου ότι κρίνεται απαραίτητη η πλήρης και αυθεντική αποκατάσταση του χώρου κεντρικού χολ - εισόδου ως βασικού στοιχείου του κτιρίου."
"Συγκεκριμένα, οι εγκεκριμένες μελέτες του Ο.Σ.Κ. περιλαμβάνουν νέα διαρρύθμιση των δυο κτιρίων, ενοποίησή τους εσωτερικά σε όλες τις στάθμες (υπόγειο, ισόγειο και όροφος), ενίσχυση των εξωτερικών τοίχων και κατασκευή τοιχωμάτων με σκυρόδεμα, ανακατασκευή των ξύλινων κουφωμάτων, κατάργηση της στέγης στο ένα κτίριο και αντικατάστασή της με δώμα, τοποθέτηση ηλεκτρικών αναβατορίων και συμπλήρωση με ανελκυστήρα για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ."
"Οι προδιαγραφές ασφαλείας που έχει θέσει ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων επέβαλαν την εκ βάθρων ανακατασκευή του κτιρίου, με διατήρηση και ανακαίνιση του εξωτερικού περιβλήματος, όπως γίνεται σε διατηρητέα, νεοκλασικά κτίρια, που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τις νέες χρήσεις."
Ο Δ.ΑΘ. μας παρουσιάζει ότι για να αναγεννηθεί το κέντρο πρέπει να διαλύουμε οτι μας τη βαρέσει. Πρωτοποριακές ιδέες - καραμέλες νεοελληνικής ρηχότητας. Οι καταστροφείς μας μιλούν για αισθητική αναβάθμιση και κτιριακό απόθεμα ενός αιώνα!
"Η καταρχήν αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων και έπειτα η λειτουργική τους επανάχρηση, αποτελεί επένδυση στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα γι αυτά τα κτίρια δημόσιου χαρακτήρα, γιατί τα αναγεννημένα κτίρια θα λειτουργήσουν σαν γεννήτριες αστικής ανανέωσης με αντίκτυπο στην μικροοικονομία της γειτονιάς και κατ΄ επέκταση την οικονομία της πόλης. Το νέο σχολικό συγκρότημα θα λειτουργήσει σαν "μοχλός" που κινητοποιεί με τη σειρά του τον ιδιωτικό τομέα της περιοχής. …Η διαχείριση και αξιοποίηση αυτού του κτιριακού αποθέματος με την πολυκύμαντη ιστορία ενός αιώνα, αποτελεί πρόκληση, αλλά και ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στην διαμόρφωση στρατηγικών ανάπτυξης για την πόλη, σήμερα που η ανάγκη συνολικής αναβάθμισης της προβάλλει πιο έντονα από ποτέ» σημειώνει η δ/νση Σχολικών Κτιρίων του δήμου Αθηναίων"
Έγινε σοβαρή καταγραφή πριν το καταστρέψουν; που πήγαν τα πολύτιμα υλικά; Το νέο design προδιαγραφών Ο.Σ.Κ. θα είναι "Grava minimal";
- Φωτογραφήθηκε επαγγελματικά το εσωτερικό;
- Φυλάχθηκαν τα ακριβή γνήσια σχέδια;
- Καταγράφηκαν οι διακοσμήσεις;
- Έγινε έλεγχος για καλυμμένες οροφογραφίες;
- Πολύτιμα 150 ετών υλικά όπως ξυλεία, τσιμεντοπλακάκια, κεραμίδια, πέτρα τα διέλυσαν ή φυλάχθηκαν για να χρησιμοποιηθούν στο ίδιο ή σε άλλα νεοκλασικά που τα χρειάζονται ή δόθηκαν έστω σε μάντρες;


Λεπτομέρειες ε; Δε γινόταν ε; Στο νέο θα υπάρχει καμιά γύψινη διακόσμηση και κανένα νεοκλασικό δάπεδο ή θα ακολουθηθεί την μετεξέλιξη του "Grava Style" με minimal επιρροές και αντιολισθητικά πλακάκια "Betadine Ceramics"; Τρομάρα σας!
Βαφτίζουν ένα νέο κτίριο ανακατασκευή και κοροϊδεύουν τον αδαή κόσμο και τους εαυτούς τους για τη ζημιά που κάνουν!
Από που προκύπτει η ανακατασκευή; Με αυτά που σχεδιάσατε στην ουσία κατασκευάζετε νέο κτίριο με ελάχιστα επιφανειακά σημεία από την κατεδαφισμένη πλέον βίλα Αμαλίας! Δουλεύετε τον κόσμο ή διασκεδάζετε τις τύψεις σας;
Εμπλεκόμενοι: δέσμιοι της φθηνιάρικης νεοελληνικής οπτικής και του αρρωστημένου συστήματος που οι ίδιοι έφτιαξαν. Ακόμα και με καλές προθέσεις θα την κάνουν τη μ.....α τους....
Ακόμα και αν συμφωνείς με την απαλλαγή της δημόσιας περιουσίας από τριτοκοσμικές καταστάσεις, δεν μπορείς να παραβλέψεις την επικίνδυνη ανεπάρκεια αυτών που την έφεραν εις πέρας. Στη συγκεκριμένη υπόθεση έστω και αργά μερίμνησαν για τη βίλα, βρήκαν κονδύλια και μελέτες σε χρόνο ρεκόρ, αλλά στο τέλος την έκαναν τη ζημιά τους δεν άντεξαν!
Αυτό που έγινε στην ουσία ήταν οτι επειδή το κτίριο ανήκε στον Ο.Σ.Κ., στόχευσαν απευθείας στο να γίνει σχολείο Ιδέες όπως να ανακατασκευαστεί ως πολυτελής κατοικία ή ξενοδοχείο και να πουληθεί, παρόλο που ο Καμίνης μιλά για επιστροφή κατοίκων στο κέντρο, ούτε καν τις διανοήθηκαν. Σου λέει που να μπλέκουμε... Αφού λοιπόν η παρούσα λύση ήταν και εύπεπτη για την κοινή γνώμη για πολλούς λόγους, την προχώρησαν. Μετά ήρθε ο Ο.Σ.Κ., που οι προδιαγραφές του απέχουν μακράν από το να γινόταν το σχολείο με γνήσιο εσωτερικό και διαρρύθμιση και έτσι πάει το κτίριο!
Έχουν φτιάξει ένα αρρωστημένο σύστημα, που και να έβγαινε κάποιος να έλεγε θα διατηρήσουμε το γνήσιο με στοχευμένες παρεμβάσεις θα του δημιουργούσαν οι υπόλοιποι τεράστια προβλήματα. Π.χ. αν το έλεγε ο αρχιμηχανικός θα είχε πρόβλημα γιατί δεν το προβλέπουν οι προδιαγραφές του ΟΣΚ. Αν τους έλεγε η υπηρεσία που αδειοδοτεί τέτοια μην το χαλάσετε θα πάγωναν το έργο αντί να βρουν λύσεις επανάχρησης χωρίς καταστροφή. Αν ο Καμίνης έλεγε θέλω το γνήσιο, που δεν τον έχω να έχει συναίσθηση, θα του έβγαζαν χίλιες δικαιολογίες οι ειδικοί αν ήθελαν να το αποφύγουν. Δεν έχουν επίσης και την τόλμη να πουν "όχι δε θα το κάνουμε έτσι", επειδή π.χ είναι μόδα και θεωρείται άποψη στα high αρχιτεκτονικά γραφεία και η καταστροφική πρακτική έχει γίνει κανόνας.
Ποιοί ακριβώς αποφάσισαν και υλοποίησαν την κατεδάφιση;
Επειδή τα εξωφρνικά που γίνονται στην Ελλάδα, δεν γίνονται δια μαγείας σας αναφέρουμε τι διαβάσαμε στο "Έθνος" και το επίσης "θριαμβευτικό" άρθρο του:
"Η πρωτοβουλία για την αποκατάσταση του ιστορικού Σχολείου ανήκει στον δήμαρχο Γιώργο Καμίνη. Οι μελέτες του έργου, μετά από συνεννόηση της αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Νανάς Σπυροπούλου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΚ ΑΕ Ηρακλή Δρούλια, παραχωρήθηκαν ως δωρεά στον Δήμο Αθηναίων, που είναι ιδιοκτήτης του ακινήτου, για υλοποίηση του έργου. Είχαν εκπονηθεί από ομάδα ιδιωτών μελετητών, με ανάθεση του ΟΣΚ από το 2007, και επικαιροποιήθηκαν από τους ίδιους μελετητές, τον Μάιο του 2013. Διευθυντής του έργου - πολιτικός μηχανικός και προϊστάμενος στη διεύθυνση σχολικών κτιρίων του Δήμου Αθηναίων Γιώργος Αδαμόπουλος."
Σύμφωνα με αυτό το απόσπασμα η καταστροφή οφείλεται σε Καμίνη και Σπυροπούλου.
Καθαρά βασικός υπεύθυνος δεν προκύπτει... ένα πασάρισμα από τη μελέτη μέχρι τη ζημιά καταγράφεται μόνο! Τους δώσανε μια μελέτη και δεν βρέθηκε ένας να προβληματιστεί, το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να προχωρήσουν πάση θυσία, για να το βουλώσουν όσοι είπαν οτι ο Καμίνης δεν έκανε έργο την προηγούμενη θητεία! Ποιοί είναι οι ιδιώτες μελετητές να παρακολουθούμε τη δράση τους μπας και γλιτώσουμε κανά άλλο κτίριο? (Σεβόμαστε τον κόπο τους, ξέρουμε σε τι σύστημα εργάζονται και το αναφέρουμε, αλλά με αυτά δεν μπορούμε να συμφωνούμε. Τα νέα σχέδιά τους μπορεί να είναι εξαιρετικά, αλλά η διαφωνία μας δεν είναι για αυτά)
Αν κρατικές υπηρεσίες κάνουν τέτοια, τότε οι ιδιώτες που έχουν και οικονομικά συμφέροντα τι θα κάνουν;
Άλλη μια παράμετρος. Στην ουσία το ίδιο το κράτος αντί να παραδειγματίζει, δίνει πάτημα σε ιδιώτες να ζητούν π.χ. οκταώροφα κτίρια πάνω σε νεοκλασσικά για δήθεν πρακτικές επαναχρήσεις (στην ουσία χοντρές business)... Αλλά ποιος να τα σκεφτεί αυτά.... Ο Καμίνης;
Το επιχείρημα - δικαιολογία - κασέτα της στατικότητας (προσθήκη).
Πολλοί θέσατε το θέμα της αντοχής του κτιρίου ακόμα και ως ότι γελοιοποιεί το άρθρο. Πώς δηλ. θα μπορούσε το φθαρμένο κτίριο του 1862 με συντηρημένο γνήσιο εσωτερικό να σηκώσει την όποια χρήση το 2014. Απαντάω:
1. Αν γινόταν πραγματική ανακατασκευή,
δηλαδή λύσιμο δαπέδων, συντήρηση της αθάνατης ξυλείας τους ή ακόμα και
αντικατάσταση με σιδηροδοκούς, συντήρηση και αντικατάσταση όλων των
λιθοδομών και των σιδηροδοκών που δένουν το κτίριο και εφαρμογή σχετικών
ασφαλών τεχνικών ενίσχυσης που οι επιστήμονες ξέρετε καλά ότι υπάρχουν.
Και ξέρετε ότι και εφικτό είναι και ασφαλές και ίσως όμοιου κόστους!
Απλά θέλει μεράκι και δεν είναι δουλειά "της κοψιάς"! ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΘΕΜΕΛΙΑ
ΚΑΙ ΑΝΤΣΕΙΣΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΧΟΥΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ? ΓΙΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΞΑΝΑ
ΛΙΓΟ....Μήπως αυτό ετσι επικράτησε για άλλους λόγους; Τσιμέντα,
κατασκευαστικές, βιασύνη; έλλειψη πραγματικής αγάπης για τα κτίρια και
αντιμετώπιση ώς άλλο ένα project;
2. Αν φτιαχνόταν το εσωτερικό με σκυρόδεμα όπως τώρα, αλλά ξέραμε οτι θα διατηρηθούν διαρρύθμιση και διακοσμήσεις.
Ως γνωστόν όποτε κάνουν αυτή την ανοησία επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά
αποδίδουν εσωτερικό πανάσχετο σχεδιαστικά και διακοσμητικά. Για αυτό
και απορρίπτω με τη μια την τεχνική που εφαρμόζεται, γιατί τους έχουμε
μάθει τι κάνουν.
3. Η αντοχή των κτιρίων αυτών είναι εξ' ορισμού υψηλή. Οι
τοίχοι με συμπαγή τουβλάκια και πέτρα έχουν ιδιαίτερη ελαστικότητα. Ο
τρόπος κατασκευής των δαπέδων και η όλη δομική τους φιλοσοφία είναι πολύ
πιο προχωρημένη από ότι ξεγελά η ηλικία τους. Για αυτό και όπως βλέπετε
ακόμα και δεκαετίες ερειπωμένα αντέχουν. Αφήστε μια πολυκατοικία να
διαβρωθεί 30 χρόνια και αν μείνει όροφος πείτε μου. Το μόνο θέμα στα
νεοκλασικά είναι όταν έχουμε καθιζήσεις εδάφους, "που σπάνε" τις
λιθοδομές, αλλά αυτό είναι σπάνιο στην Αττική.
Το επιχείρημα - δικαιολογία - κασέτα της λειτουργικότητας (προσθήκη)
Πιστεύετε ότι κτίρια με τεράστια δωμάτια που ενώνονται συνήθως με εσωτερικές πόρτες δεν είναι κατάλληλα για μαγαζιά και γραφεία; Ακόμα και αν δεν είναι απόλυτα δεν μπορεί να γίνουν με ανεπαίσθητες παρεμβάσεις; Τι θα σας άρεσε σε ένα πολυ-κατάστημα; Να έχει νεοκλασικά δάπεδα και ταβάνια ή ψευδοροφές για να βολεύει καλύτερα τα air condition; Και άντε και αλλάζουν το εσωτερικό πλήρως... γιατί δεν το διακοσμούν νεοκλασσικά? Μόνο και μόνο αυτό τα λέει όλα!
Το επιχείρημα - δικαιολογία - κασέτα του κόστους (προσθήκη)
Σχετικά με το κόστος προσθέτουμε την υπενθύμιση ότι ειδικά για τα δημόσια κτίρια είναι ΕΣΠΑ κ.λ.π., άρα δεν τίθεται θέμα ότι κόπτονται να εξοικονομείται κρατικό χρήμα. Για τους συχνά τρελούς προϋπολογισμούς, τη ζημιά και εις βάρος μικρο-ιδιοκτητών την έχει κάνει το δημόσιο και εταιρείες ακινήτων, που αποδέχθηκαν να χρεώνονται χρυσές ειδικά οι σωστές αποκαταστάσεις.
Οργιάζουν οι διάδοχοι των κατεδαφιστών του '60. Σε λίγο τα κτίρια με αυθεντικό εσωτερικό στο κέντρο της Αθήνας θα μετρούνται στα δάχτυλα!
Η επίθεση που διαβάζετε οφείλεται σε αυτό. Αν ήταν μόνο για ένα σχολείο δε θα το κάναμε ζήτημα. Έχετε συνειδητοποιήσει πόσα κτίρια έχουν καταστραφεί στο κέντρο μόνο για καταστήματα; Λες και δεν γινόταν επανάχρηση χωρίς καταστροφή; Έτσι όπως πάει το βιολί τα διατηρητέα μνημεία του κέντρου θα είναι όλα κουφάρια με σύγχρονο εσωτερικό. Δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο με την αστεία δικαιολογία της επανάχρησης. ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΑ, ΚΑΤΑΒΑΡΑΘΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΚΤΙΡΩΝ! Έτσι όπως πάνε θα μας μείνει η τριλογία η παλαιά βουλή και κανένα ακόμα και στα υπόλοιπα θα μπαίνεις μέσα και θα αναρωτιέσαι αν έκανες λάθος και μπήκες στην πολυκατοικία που είναι δίπλα!
Ξυπνάτε όσες υπηρεσίες πιέζεστε να αδειοδοτείτε τέτοια, επειδή σας κατηγορούν πονηρά ότι ευθύνεστε για το πάγωμα των αποκαταστάσεων και ότι τα κτίρια είναι άχρηστα με τις γνήσιες διαρρυθμίσεις.
Μην παίζετε τα παιχνίδια τους. Αναγκάστε τους να βρουν τρόπους επανάχρησης χωρίς να καταστρέφουν τα κτίρια. Αντιθέτως δίνετε εύκολα εγκρίσεις, όπου οι αλλοιώσεις είναι πραγματικά στοχευμένες και απαραίτητες. Ειδικά στις περιπτώσεις των ιδιωτών αυτό που βαφτίζεται "αναγκαίο για επανάχρηση", στο 99% των περιπτώσεων δεν είναι παρά φθηνιάρικα κόλπα για πρόσκαιρα υπερκέρδη άξεστων εμπλεκομένων, που το τελευταίο που τους νοιάζει είναι τα κτίρια.
Ο "τρελός του χωριού" το αναχρονιστικό "Νεοκλασσική αρχιτεκτονική", που δεν παρουσιάζει το θέμα ως "χαράς Ευαγγέλια"... Το μέλλον θα κρίνει αλλά θα είναι πολύ αργά, τώρα όσοι δε σας τα λέμε όπως θέλετε θα θίγεστε και θα μας λέτε και άσχετους!
Στο εγγύς μέλλον, που η ζημιά θα έχει γίνει και δε θα έχουν αφήσει τίποτα όρθιο, αυτοί που τώρα γράφουν διθυράμβους για τις καταστροφές, θα ανακαλύψουν αυτά που γράφονται τώρα εδώ. Οι επιστήμονες ξαφνικά θα θεωρήσουν έγκλημα τη διατήρηση κελύφους, αλλά δε θα υπάρχει κανένα κτίριο με γνήσιο εσωτερικό να σώσουν. Τα ίδια έγιναν και το 1960. Αφού έχαψε η κοινωνία την μοντέρνα πολυκατοικία και τις κατεδαφίσεις, κατόπιν εορτής ξύπνησαν όλοι κράτος, πολίτες, επιστήμονες και κατάλαβαν ότι αυτό που έκαναν δεν ήταν εκσυγχρονισμός, αλλά βλαχομοντερνισμός για συμφέροντα από άτομα χωρίς υψηλή αντίληψη και αισθητική. Και τότε αντιδρούσαν κάποιοι και οι πολλοί τους έλεγαν γραφικούς και οπισθοδρομικούς. Μακριά λοιπόν τα νεοελληνικά χέρια σας από κτίρια που δεν είστε άξιοι να αγγίζετε καν. Γιατί έργα πολλών από εσάς είναι και τα γνωστής ποιότητας και αισθητικής κτίρια του 1960 - 2000!
Μόνο η "Καθημερινή" εμβάθυνε και ανέφερε την καταστροφή!
Μόνο η εφημερίδα "Καθημερινή", η μόνη που έχει σοβαρούς γνώστες αρθρογράφους περί αρχιτεκτονικής "έπιασε" στις 23/9/2014 τη ζημιά που έγινε πριν δημοσιεύσουμε το άρθρο και αναφέρει: "...η ισοπέδωση κάθε λειτουργικού ή διακοσμητικού στοιχείου στο εσωτερικό εγείρει ερωτήματα που ο δήμος Αθηναίων, ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής της νέας εποχής των δύο κτιρίων, οφείλει να δώσει εξηγήσεις....
Δείτε το άρθρο: "Το κέλυφος και το μέλλον" - Δημήτρης Ρηγόπουλος στην Καθημερινή
Χαρακτηριστικές φωτογραφίες
Α. Παλαιότερες από το εξωτερικό & ελάχιστες από το χαμένο αυθεντικό εσωτερικό.
Πιστεύετε ότι κτίρια με τεράστια δωμάτια που ενώνονται συνήθως με εσωτερικές πόρτες δεν είναι κατάλληλα για μαγαζιά και γραφεία; Ακόμα και αν δεν είναι απόλυτα δεν μπορεί να γίνουν με ανεπαίσθητες παρεμβάσεις; Τι θα σας άρεσε σε ένα πολυ-κατάστημα; Να έχει νεοκλασικά δάπεδα και ταβάνια ή ψευδοροφές για να βολεύει καλύτερα τα air condition; Και άντε και αλλάζουν το εσωτερικό πλήρως... γιατί δεν το διακοσμούν νεοκλασσικά? Μόνο και μόνο αυτό τα λέει όλα!
Το επιχείρημα - δικαιολογία - κασέτα του κόστους (προσθήκη)
Σχετικά με το κόστος προσθέτουμε την υπενθύμιση ότι ειδικά για τα δημόσια κτίρια είναι ΕΣΠΑ κ.λ.π., άρα δεν τίθεται θέμα ότι κόπτονται να εξοικονομείται κρατικό χρήμα. Για τους συχνά τρελούς προϋπολογισμούς, τη ζημιά και εις βάρος μικρο-ιδιοκτητών την έχει κάνει το δημόσιο και εταιρείες ακινήτων, που αποδέχθηκαν να χρεώνονται χρυσές ειδικά οι σωστές αποκαταστάσεις.
Οργιάζουν οι διάδοχοι των κατεδαφιστών του '60. Σε λίγο τα κτίρια με αυθεντικό εσωτερικό στο κέντρο της Αθήνας θα μετρούνται στα δάχτυλα!
Η επίθεση που διαβάζετε οφείλεται σε αυτό. Αν ήταν μόνο για ένα σχολείο δε θα το κάναμε ζήτημα. Έχετε συνειδητοποιήσει πόσα κτίρια έχουν καταστραφεί στο κέντρο μόνο για καταστήματα; Λες και δεν γινόταν επανάχρηση χωρίς καταστροφή; Έτσι όπως πάει το βιολί τα διατηρητέα μνημεία του κέντρου θα είναι όλα κουφάρια με σύγχρονο εσωτερικό. Δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο με την αστεία δικαιολογία της επανάχρησης. ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΑ, ΚΑΤΑΒΑΡΑΘΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΚΤΙΡΩΝ! Έτσι όπως πάνε θα μας μείνει η τριλογία η παλαιά βουλή και κανένα ακόμα και στα υπόλοιπα θα μπαίνεις μέσα και θα αναρωτιέσαι αν έκανες λάθος και μπήκες στην πολυκατοικία που είναι δίπλα!
Ξυπνάτε όσες υπηρεσίες πιέζεστε να αδειοδοτείτε τέτοια, επειδή σας κατηγορούν πονηρά ότι ευθύνεστε για το πάγωμα των αποκαταστάσεων και ότι τα κτίρια είναι άχρηστα με τις γνήσιες διαρρυθμίσεις.
Μην παίζετε τα παιχνίδια τους. Αναγκάστε τους να βρουν τρόπους επανάχρησης χωρίς να καταστρέφουν τα κτίρια. Αντιθέτως δίνετε εύκολα εγκρίσεις, όπου οι αλλοιώσεις είναι πραγματικά στοχευμένες και απαραίτητες. Ειδικά στις περιπτώσεις των ιδιωτών αυτό που βαφτίζεται "αναγκαίο για επανάχρηση", στο 99% των περιπτώσεων δεν είναι παρά φθηνιάρικα κόλπα για πρόσκαιρα υπερκέρδη άξεστων εμπλεκομένων, που το τελευταίο που τους νοιάζει είναι τα κτίρια.
Ο "τρελός του χωριού" το αναχρονιστικό "Νεοκλασσική αρχιτεκτονική", που δεν παρουσιάζει το θέμα ως "χαράς Ευαγγέλια"... Το μέλλον θα κρίνει αλλά θα είναι πολύ αργά, τώρα όσοι δε σας τα λέμε όπως θέλετε θα θίγεστε και θα μας λέτε και άσχετους!
Στο εγγύς μέλλον, που η ζημιά θα έχει γίνει και δε θα έχουν αφήσει τίποτα όρθιο, αυτοί που τώρα γράφουν διθυράμβους για τις καταστροφές, θα ανακαλύψουν αυτά που γράφονται τώρα εδώ. Οι επιστήμονες ξαφνικά θα θεωρήσουν έγκλημα τη διατήρηση κελύφους, αλλά δε θα υπάρχει κανένα κτίριο με γνήσιο εσωτερικό να σώσουν. Τα ίδια έγιναν και το 1960. Αφού έχαψε η κοινωνία την μοντέρνα πολυκατοικία και τις κατεδαφίσεις, κατόπιν εορτής ξύπνησαν όλοι κράτος, πολίτες, επιστήμονες και κατάλαβαν ότι αυτό που έκαναν δεν ήταν εκσυγχρονισμός, αλλά βλαχομοντερνισμός για συμφέροντα από άτομα χωρίς υψηλή αντίληψη και αισθητική. Και τότε αντιδρούσαν κάποιοι και οι πολλοί τους έλεγαν γραφικούς και οπισθοδρομικούς. Μακριά λοιπόν τα νεοελληνικά χέρια σας από κτίρια που δεν είστε άξιοι να αγγίζετε καν. Γιατί έργα πολλών από εσάς είναι και τα γνωστής ποιότητας και αισθητικής κτίρια του 1960 - 2000!
Μόνο η "Καθημερινή" εμβάθυνε και ανέφερε την καταστροφή!
Μόνο η εφημερίδα "Καθημερινή", η μόνη που έχει σοβαρούς γνώστες αρθρογράφους περί αρχιτεκτονικής "έπιασε" στις 23/9/2014 τη ζημιά που έγινε πριν δημοσιεύσουμε το άρθρο και αναφέρει: "...η ισοπέδωση κάθε λειτουργικού ή διακοσμητικού στοιχείου στο εσωτερικό εγείρει ερωτήματα που ο δήμος Αθηναίων, ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής της νέας εποχής των δύο κτιρίων, οφείλει να δώσει εξηγήσεις....
Δείτε το άρθρο: "Το κέλυφος και το μέλλον" - Δημήτρης Ρηγόπουλος στην Καθημερινή
Χαρακτηριστικές φωτογραφίες
Α. Παλαιότερες από το εξωτερικό & ελάχιστες από το χαμένο αυθεντικό εσωτερικό.
![]() |
Το έτος 1862 δεν πτόησε τους σημερινούς "μάγγες". Αυτοί φτιάχνουν καλύτερα κτίρια από τα νεοκλασικά, τις γνωστές σαβούρες τύπου 1960-2000, που έχει γεμίσει η Ελλάδα. |
![]() |
Τζαμωτά και κεραμίδια που μάλλον θα τα φάει η νεοελληνική μαρμάγκα. |
Δείτε ακόμα: Σπάνια σειρά εικόνων του 1991 από το εσωτερικό στην κατάληψη, όπου φαίνονται σκάλες, τζαμωτά κ.λ.π.
Β. Η καταστροφή. Εσάς σας μοιάζει νορμάλ αυτό; Είναι αυτό σε σεβασμός διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς? Στέκει επιχείρημα επανάχρησης μπροστά σε αυτό το θλιβερό θέαμα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου