Tα δημοσιευμένα άρθρα εκφράζουν τις προσωπικές θέσεις και αντιλήψεις των συντακτών τους και δεν αποτελούν την επίσημη θέση του παρόντος Ιστολογίου.
Δημοσιεύματα με απρεπείς λέξεις ή εκφράσεις δεν δημοσιεύονται και ανάλογα σχόλια διαγράφονται χωρίς την παραμικρή πρόθεση λογοκρισίας.



Παρασκευή, 25 Μαΐου 2018

Οπου αμφισβητούνται η Ταυτότητα και ο Πατριωτισμός….

Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης
Εάν πατριωτισμός σημαίνει αγαπώ την Πατρίδα μου, αλλά σέβομαι το δικαίωμα κάθε ανθρώπου να αγαπάει τη δική του, Εθνικισμός σημαίνει θεωρώ... την δική μου πατρίδα ανώτερη των ξένων και μισώ τους ξένους, αλλά περισσότερο μισώ τους δικούς μου που δεν μισούν τους ξένους όπως εγώ.

Εθνικισμός είναι η «υπερηφάνεια» για μια κατασκευασμένη υπαγωγή σε μια αφηρημένη ομογενοποίηση, η οποία δεν υπάρχει στην πράξη ως τέτοια και αυτό φαίνεται σε μια κατάσταση ανομίας (κατοχής ή εμφυλίου πολέμου), όπου για τους κάθε λογής καιροσκόπους, αλλά αυτοαποκαλούμενους εθνικιστές (βλέπε συνεργάτες των Γερμανών, των Βουλγάρων και των Ιταλών κατά την κατοχή) η υποτιθέμενη ενότητα νοοτροπίας, πολιτιστικών χαρακτηριστικών, ιστορικών εμπειριών ή κοινωνικών στόχων, εξέφραζε την επιθυμία για συλλογική φυλετική υπαγωγή όλων στη βούληση του ξένου κατακτητή.

Γνωρίζω ανθρώπους που αισθάνονται πιο κοντά σε κάποιους ξένους φίλους τους, πολύ πιο κοντά ακόμη και σε ζώα από μακρινές ηπείρους, απ’ ότι σε ορισμένους γείτονές τους, «καθίκια»(γιατρούς εκμεταλλευτές ανθρώπινου πόνου, βιαστές, παιδόφιλους, τοκογλύφους, κ.λ.π.). Ποιοι είναι τελικώς οι κοινοί δεσμοί που μας συνδέουν με ομογενείς με τους οποίους δε θα πίναμε ούτε καφέ μαζί τους, γνωρίζοντας, ότι έχουν μονίμως αναρτημένη την ελληνική σημαία, αλλά σε μια υποτιθέμενη κατοχή θα είχαν αναρτήσει τη σημαία του κατακτητή και θα ήταν μαυραγορίτες. Πόσο κοστίζει να παριστάνεις τον, με το αζημίωτο, υπερπατριώτη.

Αυτό, που στην πράξη ήταν γνωστό αλλά ανεξήγητο εδώ και αιώνες, το ότι δηλαδή οι μειονότητες, των οποίων αμφισβητείται η Εθνική Ταυτότητα και ο Πατριωτισμός τους, ήταν και είναι οι πιο σοβινιστικές και εθνικιστικές κοινωνικές ομάδες, σήμερα εξηγείται.

Σήμερα εξηγείται γιατί, π.χ. το προπύργιο των Γκρίζων Λύκων, των ακραίων φασιστών της Τουρκίας είναι στην περιοχή του Πόντου, όπου το ποσοστό ανάμεσα στους πληθυσμούς των Λαζών που μιλούν ποντιακά είναι, δυσανάλογα, το υψηλότερο στην Τουρκία.

Είναι γνωστό πλέον ότι οι πιο σοβινιστικές και εθνικιστικές κοινωνικές ομάδες όλων των χωρών του κόσμου, είναι εκείνες ακριβώς, των οποίων αμφισβητείται η φυλετική καθαρότητα. Πολύ μεγάλο ποσοστό ξένων εργατών που πήραν τη γερμανική υπηκοότητα «ανησυχεί» για την αλλοίωση της καθαρότητας της γερμανικής φυλής από τους νεοπρόσφυγες, μεγαλύτερο ακόμη και από αυτό των αυτοχθόνων Γερμανών!

Δεν νομίζω να υπάρχει Βορειοελλαδίτης ή Ελληνας πρόσφυγας, ο οποίος να μην έχει ακούσει κάποια ή κάποιες φορές στη ζωή του τη λέξη Βούλγαρος ή Τουρκόσπορος και μάλιστα από έναν όψιμο Νοτιοελλαδίτη πατριώτη από την Τσίμοβα, τη Βοστίτσα, το Ζυγοβίτσι κ.α. Δεν υπάρχει χειρότερη βρισιά για έναν Βορειοελλαδίτη από το «Βούλγαρε» ή για έναν πρόσφυγα από τη Μικρά Ασία από το «Τουρκόσπορε». Ο Βορειοελλαδίτης και ο απόγονος προσφύγων από τη Μικρά Ασία, θα πρέπει να αποδεικνύει διαρκώς τον πατριωτισμό του και πολλές φορές με υπερβολικό ζήλο, όπως ο νεαρός αλλά ηλίθιος - τραμπούκος, που κλωτσούσε τον 78χρονο δήμαρχο Θεσσαλονίκης.

Αυτό εξηγεί ως ένα βαθμό τον υπερπατριωτισμό των Βορειοελλαδιτών ο οποίος πολλές φορές εκδηλώνεται με έναν αρρωστημένο-βίαιο τρόπο. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί, ότι μπορεί στην καθημερινή του ζωή ο νεαρός να είναι μια χαρά παιδί, αλλά δεν μπορεί ως μέλος μιας ομάδας φανατικών να μην αποδείξει ότι είναι ο «καλύτερος», ο «καθαρότερος» και ο πιο «πιστός» τραμπούκος. Η πίεση για διάκριση μπροστά στην ομάδα των φανατικών (είτε είναι «Φίλοι» του αθλήματος είτε είναι «φίλοι» της πολιτικής) είναι αφόρητη. Το μέλος μιας ομάδας φανατισμένων που θα τολμήσει να καλέσει τους υπόλοιπους να φανούν ψύχραιμοι και συνετοί κατά τη διάρκεια μιας «μάχης», κινδυνεύει να χαρακτηριστεί αποστάτης, μέχρι και προδότης της κοινής υπόθεσης. Αυτό είναι το μυστικό της συνοχής μιας ομάδας φανατικών όλων των χώρων.

Παντού και πάντοτε στην ιστορία, χρησιμοποιήθηκε ο εθνικισμός για να «καταργήσει» τις κοινωνικές τάξεις, να μετατρέψει το λαό σε αγέλη και να απονομιμοποιήσει κάθε κριτική και αντιπολιτευτική σκέψη προς την υπάρχουσα προνομιούχα ηγετική τάξη. Το σύνθημα του Αυστριακού μονάρχη Ιωσήφ του Β’ «όλα για το λαό, αλλά δίχως το λαό», ήταν το σύνθημα των εθνικιστών και φασιστών των δύο παγκοσμίων πολέμων που στοίχισαν τη ζωή δεκάδων εκατομμυρίων ανθρώπων του λαού και όχι των προνομιούχων ελίτ. Ενας φασίστας δε νοιάζεται ποτέ για τους ανθρώπους, παρά μόνο για τα εδάφη και οτιδήποτε άλλο του προσδίδει άμεσα ή έμμεσα κύρος, λάμψη και δόξα. Αν οι σκοπιανοί είχαν δεχτεί επίσημα ότι δεν έχουν καμία σχέση με τον Μεγαλέξανδρο, το θέμα θα είχε λυθεί με σύνθετη ονομασία που να περιλαμβάνει τον όρο Μακεδονία και κανένας υπερ-«πατριώτης» δεν θα είχε αντίρρηση. Η ιδιοποίηση του Μεγαλέξανδρου είναι το πρόβλημα και γι αυτό δεν πρόκειται να βρεθεί λύση αποδεκτή από την πλειοψηφία των Ελλήνων.

Κοντολογής, όπου αμφισβητούνται η Ταυτότητα και ο Πατριωτισμός εκεί φυτρώνει και ευδοκιμεί ο αρρωστημένος εθνικισμός και όπου καλλιεργείται και ευδοκιμεί ο αρρωστημένος εθνικισμός, εκεί, ο πόλεμος είναι αναπόφευκτος.

Αρχισαν ήδη, με την άνοδο των εθνικιστικών και ακροδεξιών κομμάτων σε όλο τον κόσμο, να ηχούν τα τύμπανα του πολέμου και τίποτα δεν δείχνει ότι θα σιωπήσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: